Hvordan returnerer jeg et produkt?

Retur i Norge:

Hvis du ønsker å returnere en vare du har bestilt, bør du gjøre det innen 30 dager etter at du har mottatt pakken. Dersom du ikke overholder returdatoen og sender pakken tilbake for sent, vil pakken bli sendt tilbake til deg for egen regning.

Pakk den ubrukte varen du ønsker å returnere pent i samme emballasje eller en ubrukt emballasje. Sørg for at merkelappene på plagget er intakte sammen med et utfylt returskjema. Bruk den vedlagte returetiketten som følger med forsendelsen. Bruker du returetikett belastes du med 119 kr og returen håndteres så raskt som mulig på vårt lager (vanligvis tar det 1-3 uker).

Retur over hele verden:

Hvis du ønsker å returnere en vare du har bestilt, bør du gjøre det innen 30 dager etter at du har mottatt pakken. Dersom du ikke overholder returdatoen og sender pakken tilbake for sent, vil pakken bli sendt tilbake til deg for egen regning. Pakk varen du ønsker å returnere pent i samme emballasje som den kom i ubrukt og med etikettene intakte sammen med utfylt returskjema. Pakken skal sendes tilbake på kundens regning, og vil bli behandlet så snart som mulig på vårt lager.

Forsendelsen må sendes med sporing for å sikre at pakken blir levert trygt.

Alle returer skal sendes til:

Direct House Arendal AS Bjørumsvegen 15 Pb.19,

4855 Froland cs@directhouse. no

Må jeg betale for toll og skatter?

Hos Høst & Vår er alle utgifter uten om frakt dekket av selskapet.

Hva gjør jeg hvis jeg har mottatt en defekt eller feil vare?

Hvis du har mottatt en defekt eller feil vare, vennligst kontakt support@hostandvar.com med en forklaring av problemet sammen med et bilde av defekten.

Hvordan kan jeg kansellere bestillingen min?

Når du har mottatt en ordrebekreftelse fra Høst&Vår kan du ikke kansellere bestillingen. Men hvis du innser at du har gjort en feil bestilling, bør du så raskt som mulig kontakte support@hostandvar.com og vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

Når får jeg refusjon?

Når vi har mottatt pakken din og akseptert returen vil beløpet bli overført tilbake til deg. Vær oppmerksom på at det vanligvis tar 1-3 virkedager fra den dagen vi har behandlet returen til beløpet er tilgjengelig på din konto (Norge).

For internasjonale kunder vil behandlingstiden være estimert opp til 30 virkedager. Merk at det er mange pakker i omløp, og de vil bli behandlet så raskt som mulig.

Hva er returfraktgebyret?

Ved bruk av vår returseddel vil det påløpe et fraktgebyr på 119 NOK innen Norge (Postnord)

Ved bruk av DHL-returseddel vil det påløpe et fraktgebyr på 22 EUR / 25 USD for internasjonale kunder (DHL)

Les mer om retur informasjon ovenfor

Hvordan kan jeg bytte varer?

Ønsker du å bytte en vare du har bestilt, legg inn en ny bestilling med ønsket vare og send tilbake varen du ønsker å bytte.

Les mer om retur prosessen ovenfor.

Må jeg betale for frakt?

Vi tilbyr gratis frakt over hele verden på alle bestillinger over 1500 NOK / 150 EUR / 170 USD.
Hvis kjøpet er under dette beløpet er frakten på kundens egen regning.

Hvordan vet jeg hvilken størrelse jeg bør bestille?

Du kan sjekke størrelsesguiden vår her , og hvis du har andre forespørsler kan du kontakte supporten vår på support@hostandvar.com

Hvordan tar jeg best vare på det nye plagget mitt? Kan plagget mitt vaskes i maskin?

Vi ønsker å hjelpe deg deg så mye som mulig om hvordan du tar best mulig vare på produktene dine: Bruk denne enkle guiden og lær mer om det nye plagget ditt!

Cupro: Selv om vi anbefaler å håndvaske våre kjoler og plagg, kan du på egen risiko maskin vaske plagget på et skånsomt 30 graders program. Umiddelbart etter vask, heng kjolen eller plagget opp til tørk på en kleshenger, eller legg flatt på gulvet for å tørke.
Ved vask av cupro vil tekstilfibrene krympe og du kan oppleve at plagget krymper, men når det kommer i kontakt med varmen fra kroppen din vil det utvide seg igjen.

Økologisk bomull (strikk): Selv om vi anbefaler å håndvaske plaggene våre, kan du på egen risiko maskinvaske plagget på et skånsomt 30 gradersprogram. Umiddelbart etter vask, legg flatt på gulvet for å tørke for å forhindre at plagget strekker seg.

Alpakkastrikk: Alle strikketøy strikket i alpakka anbefaler vi kun en meget skånsom håndvask. Bruk riktig vaskemiddel egnet for ull. Legg flatt på gulvet for å tørke.

Min rabattkode fungerer ikke. Hva gjør jeg?

Hvis velkomst koden din ikke fungerer, kan det være fordi du allerede har brukt den før. Hvis koden ikke fungerer, vennligst kontakt support før du angir bestillingen. Vi kan ikke justere bestillingen etter at den er akseptert.