Bytte

Hvis du ønsker å bytte en vare du har bestilt, kan du gjøre det innen 30 dager etter at du har mottatt pakken. Varen skal være ubrukt og alle etiketter er fortsatt intakte. Dette inkluderer også salgsvarer.

Hvis du ønsker å bytte en vare du har bestilt, vennligst gjør følgende:

1: Sørg for at varen er i samme stand som da du mottok den. Pakk den pent i samme emballasje som den kom i, og sørg for at lappen og alt ekstra følger med.

2: Legg inn en ny bestilling på ønsket vare i nettbutikken, og send tilbake varen du ønsker å bytte sammen med et utfylt bytte/returskjema. Du trenger ikke sende varen du ønsker å returnere før du bestiller den nye varen.

Når den returnerte pakken er mottatt og godkjent, vil den gamle fakturaen bli kreditert (refunderet) og slettet. På dette tidspunktet vil bare den nye bestillingen din være gyldig, og du vil kun bli belastet for den nye varen.

Høst & Vår tar ikke noe ansvar for eventuelle gebyrer og returkostnader.

Det er viktig at alle returer sendes til riktig adresse, da et tredjepartsselskap (og ikke Høst & Vår) står for frakt/bytte/retur.

Hvis du har noen spørsmål angående bytte eller retur, vennligst kontakt support@hostandvar.com

 

 

Retur

Hvis du ønsker å returnere en vare du har bestilt, bør du gjøre det innen 14 dager etter at du har mottatt pakken. Dersom du ikke overholder retur datoen og sender pakken tilbake for sent, vil pakken bli sendt tilbake til deg for egen regning. Pakk varen du ønsker å returnere pent i samme emballasje som den kom i ubrukt og med etikettene intakte sammen med utfylt returskjema. Hvis du ikke har mottatt et returskjema kan du få nytt ved å ta kontakt med support@hostandvar.com

Retur over hele verden:

Hvis du ønsker å returnere en vare du har bestilt, bør du gjøre det innen 30 dager etter at du har mottatt pakken. Dersom du ikke overholder retur datoen og sender pakken tilbake for sent, vil pakken bli sendt tilbake til deg for egen regning. Pakk varen du ønsker å returnere pent i samme emballasje som den kom i ubrukt og med etikettene intakte sammen med utfylt returskjema. Pakken skal sendes tilbake på kundens regning, og vil bli behandlet så snart som mulig på vårt lager.

Forsendelsen må sendes med sporing for å sikre at pakken blir levert trygt.

 

Fest eller teip returseddelen til pakken og send.

Alle returer skal sendes til:

 

Direct House Arendal AS Bjørumsvegen 15 Pb.19,
4855 Froland cs@directhouse.no
Avbestillingsloven

Kjøper kan angre på kjøpet av varen i henhold til angrerettlovens bestemmelser (7) (https://lovdata.no/dokument/NLE/lov/2014-06-20-27). Begrepet "avbestilling" refererer til at kjøper kan returnere varen til selger uten grunn. Dette inkluderer også dersom varen ikke har en mangel eller ennå ikke er levert.

Kjøper skal varsle selger om bruk av angreretten. Dette bør gjøres innen 14 dager etter mottak av varen, nødvendig informasjon om angrerett og angrerettskjema. Dersom kjøper mottar angrerettskjema og nødvendige opplysninger på et senere tidspunkt enn ved levering av varene, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøper mottar angrerettskjemaet og opplysningene.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av juridiske årsaker være skriftlig (angrerettskjema, e-post, faks eller brev), og den skal inneholde informasjon om hvordan kjøper vil returnere varen til selgeren.

Ved bruk av angreretten skal varen returneres til selger innen 14 dager. Selger plikter å refundere hele kjøpesummen til kjøper innen 30 dager fra den dagen selger mottar varen, hentemelding eller når varen er gjort tilgjengelig for selger. Selger kan ikke ta gebyr for kjøpers bruk av angreretten. Men selger kan kreve at kjøper betaler fraktkostnadene ved returen.

Kjøper har lov til å inspisere produktet før han eller hun bestemmer seg for å heve kjøpet. Det skal fortsatt være mulig å returnere varen til selger, i samme stand og mengde som da kjøper mottok den. Hvis mulig skal kjøper sende varen tilbake til selger i originalemballasje.

Manglende krav

Hvis du mottar en defekt vare, bør du sende en e-post som forklarer problemet sammen med et bilde av defekten til: support@hostandvar.com